Friday, July 3, 2009

Kenapa Aku Pilih Biggy556??

First time menulis.. Rasa mcm tak ader idea.. Nak pilih nama pun susah.. Last-last aku pilih biggy556.blogspot.com. Kenapa aku pilih nama tu???
Korang mesti agak pelik kan... eheheheh...
Ceritanya bermula pada 2 minggu lepas.. dalam 20 June 2009...
Yong Ming!!.. Apa yang korang terfikir kalau cakap pasal Yong Ming!! Dah tentu Honda Showroom kan???
Haaaaa....utk pengetahuan korang.. aku dgn wife aku mmg rancang nak tukar keta.. Benda nie kitorang rancang pun tak lama.. Adalah dalam sebulan lepas.. Memandangkan isteri aku dapat keja goverment.. so sebagai hadiah semangat dari aku.. aku nak hadiahkan dia sebuah kereta baru.. Antara kereta yang menjadi impian aku ialah Honda Civic.. alaaa yang model baru tue.. Tak dapat yang 2.0 atau Model Civic Type R.. aku dapat yang model 1.8 liter pun dah kira ok.. Tapi......
Disebabkan harga yang diluar kemampuan... kami lupakan sejenak kereta impian aku tue.. mgkin klaw ade rezeki..lain tahun aku akan dapat pakai gakss model Civic nie..
So setelah model Civic tue terkeluar dari senarai.. kami ke pilihan yang ke-2 pula..
Nak taw ape???.. cuba korang teka...
Kami telah ambil keputusan untuk cari kereta 2nd honda stream... Hampir seluruh JB aku mencari.. dengan penuh semangat menggeledah segenap finance kereta 2nd kart JB nie.. So aku jumper dalam 8 biji stream.. setelah buat shortlist ada dalam 3 biji yang memikat hati..
Test drive dah buat.. harga pun dah deal... tinggal hantar document jerk yang belumm.. hati aku macam berbelah bagi.. takut gaks nak ambik keta 2nd nie.. yerlah maintenance pun tak tau lagi macam mane... sbb nie lah pertama kali kami pakai Brand Honda nie.. So last last tak jadi...
Setelah membuat perbincangan untuk kali ke-3.. Kali nie kami decide.. nak ambil keta baru.. no 2nd hand.. Tapi Brand tetap HONDA... kenapa kami beriya-iya nak pakai Honda?? Nanti aku ceritakan... LAst-last..tanpa berlengah-lengah.. Pada 20/June/2009 aku ke Yong Ming Motor di Jalan Skudai.. Kami tempah sebuah NEW HONDA CITY.. kaler aku pilih Bold Biege.. alaaaa macam kaler gold lah kiranyerr... So setelah hampir 2 minggu menunggu.. Kak.Ain..iaitu sales advisor kami di YM Motor dah bagitau yang stock keta dah ade.. Plat no pun dia dah dapatkan.. Iaitu JLR556..
itulah sebabnya bog nie aku letak biggy556.. sempena kereta baru aku.... eheheheheh
Nanti pukul 10 pagi 3rd July 2009 aku nak bayar balance down payment... Harap-harap dapat keta hari nie...

Owwhhhh NEW Honda CITY!!!!........

No comments:

Post a Comment