Wednesday, September 2, 2009

Bulan Ramadhan 2009..

Nampaknya..dah begitu lama aku tak update blog ni.. Inilah masalah aku dari dulu.. Pada awal2..semangat..pastu nanti macam dah tak semangat plaks.. eheheh
ok.lahh..mulai hari ini.. aku akan cuba konsisten untuk update blog ni..

Tahun ini merupakan kali pertama aku menyambut ramadhan dengan isteri aku. Alhamdulillah..hari nie dah masuk 12 hari kita berpuasa.. dan tiada masalah antara aku dan isteri aku..

Waktu pagi, kami bersahur pada pukul 5.00pagi, sebelum tidur fiza ataupun akak nana akan sediakan makanan untuk bersahur ini, Then pagi tinggal panaskan jerkk.. So tak payah kelam kabut.. Bijak betul mereka kan... Nasib baik aku nie jenis yang tak kesah sangat.. ehehehehe

Untuk waktu berbuka pula, bulan puasa tahun ini amat berbeza dengan tahun2 yang lepas.. Nak tau kenapa???
Yer lah..mulai hari pertama puasa sampai semalam.. hari-hari kena makan mee.. kengkadang mee sup, mee bandung, laksa penang, mee goreng dan mcm2 mee lagik..
Dah tak ade menu nasi lagi.. uwaaaaaaa..... isteri aku dengan akak nana dah kawtim yang setiap kali buka tak boleh makan nasi.. kena makan mee jerrkkk... pandai betul isteri aku nie ayat akak aku.. sampai akak aku setuju dengan rules dia.. eheheheheheh
Tak per arr.. makan mee pun ok.. aku dah mula selesa.. sebab diorang masak sedap!! Sedap sgtt...

Itulah serba sedikit kisah bulan puasa aku setakat nie.. Nanti aku cerita lagi ok..

No comments:

Post a Comment